آندولین
نوشته شده توسط : صاحب سبک

آندولین و آندویلا

 

آندولین و آندویلا هر دو ورقه­های گالوانیزه هستند که طی فرآیندی از ترکیب خالص الیاف طبیعی و بیتومن تولید می­شوند. شیوه­ای که این ورق­ها را رنگ می­کنند در حین تزریق بیتومن می­باشد و به همین دلیل رنگها از ماندکاری بالایی برخوردارند . این محصولات بیش از 70 سال است که از محصولات کشور فرانسه هستند.

تفاوت آندولین و آندوویلا چیست؟

همانطورکه قبلا عنوان شد ورق های پوشش سقف آندولین و آندوویلا هردو ازیک جنس هستند و فرآیند تولیدشان شبیه به هم است و اگر بخواهیم تفاوت این دو پوشش را بدانیم باید بدانید که  تفاوت ورق های آندولین و آندوویلا فقط در شکل ظاهری،ابعاد واندازه ، نوع رنگ و موارد استفاده آنها میباشد.

 

1- ابعاد و اندازه

ورقهای پوشش سقف آندولین دارای ابعاد 200*95 سانتیمتر با سطح خاص پوشش هر ورق 1.59 مترمربع میباشند و هر ورق دارای 10 موج با ارتفاع موج 4 سانتیمتروضخامت ورق 3.5 میلیمتر است و وزن هر ورق معادل 6.5 کیلوگرم میباشد،

و این در حالی است که تایل های پوشش سقف آندوویلا با ابعاد کوچکتر 106 * 40 سانتمتر و تعداد 6موج در هر ورق، ارتفاع هرموج 4 سانتی مترو ضخامت ورق 3.5 میلیمتر است ،وزن هر ورق 1.27 کیلوگرم و سطح خالص پوشش هر ورق معادل 0.312مترمربع میباشد. به عبارتی ابعاد و وزن کوچکتر و کمتری نسبت به ورق­های آندولین دارد.

2. شکل ظاهری

تایل های سقفی آندوویلا در شکل شبیه شینگل­ها هستند و به همین دلیل ظاهری لوکس­تر و شیک­تر به نمای ساختمان می­دهند و از طرف دیگر ورق های آندولین باجلوه ای طبیعی دارند که کاملا شبیه شکل قدیمی ایرانی سیمانی است  و این ورق­های موجدار گالوانیزه مناسب برای پوشش سقف سوله های صنعتی ، پوشش سوله وزشی و همه نوع ساختمان با سقف شیبدار میباشد.

3- رنگ بندی ،رنگ آندولین یکدست بوده بطور مثال سطح ورق کاملا یکدست قرمز ویا قهوه ای ویا سبز میباشد .

رنگ آندوویلا ولی تنالیته­ای دارد که آن را ابلق جلوه می­دهد و جلوه متفاوت­تری با این رنگ روشن به ساختمان می­دهد.

 

موارد استفاده

همان-طور که گفته شد با وجود یکسانی جنس و ویژگی­های آندولین و آندویلا ولی بر حسب شکل ظاهری و اندازه پوشش­های آندولین و آندویلا، سقف آندولین بیشتر در سوله های صنعتی ،ورزشی،گاوداری و مرغداری ها ،اصطبل اسب ها و ساختمان های اداری ،بیمارستانها و همچنین ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرارمیگیرد.

از طرف دیگر سقف آندوویلا به علت ظاهر زیبا و جلوه ای که دراد و آن را  شبیه شینگل و سفال می­کند در ساختمان های ویلایی،آلاچیق ها ،سردرب ساختمان و ساختمانهایی که نیاز به پوشش بام شیبدار با جلوه بیشتری است مورد استفاده قرار می­گیرد.

نصب آندولین و آندوویلا

ابعاد آندولین بزرگتر است و می­تواند هم­پوشانی مناسبی را با هم ایجاد کند و به همین دلیل می­توان از این ورق­ها در پوشش­هایی با حداقل 10 درصد یب استفاده کرد و به لحاظ عایق بودن بنا دچار مشکل نشد. اما آندویلا این خصلت را ندارد و بهتر است در سقف­هایی که شیب کمتری از 20 درصد را دارند از سقف آندویلا استفاده نشود و آندولین جایگزین شود. جهت وزش باد منطقه در هنگام نصب هر دو پوشش سقفی آندولین و آندوویلا باید مدنظر قرارگیرد. اگر ماهیت سقف به گونه­ای است که روی سقف بعد از اجرای پوشش رفت و آمد زیادی قرار است صورت گیرد بهتر از آندویلا استفاده شود. چرا که راه رفتن بین تایل­های آندویلا راه رفتن را نسبت به موج­های آندولین راحت­تر می­کند.

قیمت آندوویلا و آندولین

درمقایسه با سایر ورق پوشش سقف ویلایی  هم­شکل خود همانند دکرا ،متروتایل و شینگل قیمت تمام شده آندویلا بسیار مناسب­تر است. و همان جلوه طبیعی و زیبایی را دارد. قیمت تمام شده ورق آندولین نیز در مقایسه با ورق گالوانیزه سنتی بسیار مناسب­تر است. چرا که در زیر ورق گالوانیزه باید عایق  قرار بگیرد و آندولین نیازی به آن ندارد.





:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 1 فروردين 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: